surmysuu
surmysuusurmysuu

پيدا كردن يك برند براي فست فود اولين قدم  در، راه اندازي فست فود است.واقعا يك برند چيست؟آيا اين يك حس تشخيص،چيزي آشنا و بي خطر است؟ يا فقط يك نام و يك آرم؟ شايد از آن قوي تر باشد،نمادي براي خاطرات، تجارب و احساسات.

چگونه مي توان يك برند براي فست فود ايجاد نمود؟

يك برند ((قولي است كه بايد نگه داشته شود)) و به اين ترتيب شامل همه تعامل با طرفدارانش مي شود و وقتي واقعاً از زمين خارج مي شود: طرفداران آن هستند. البته اين يك مثال واضح درباه برند سازي بود در ادامه بيشتر درمورد برند سازي در مراحل تاسيس فست فود خواهيم پرداخت.

مهم نيست كه چه تعريفي را انتخاب كرديد، يك برند وجود دارد تا احساسات را ايجاد كند. يك “لايه” نامشهود از ارزش براي يك محصول يا خدمات كه در غير اين صورت مي تواند به راحتي با چيزي ارزان تر جايگزين شود.بنابراين،چگونه مي توان يك برند ايجاد كرد؟خوب ،شما ممكن است با نام و آرم شروع كنيد ، اما با اضافه شدن ويژگي هاي عاطفي ،جادوي واقعي شروع مي شود.

ساخت يك برند راه اندازي رستوران يا فست فود

ساخت يك برند راه اندازي رستوران، زمان، پول و صبر را مي طلبد  و بارها شكست مي خورد. بنابراين، مي توانيد درك كنيد كه  هنگام راه اندازي يك مارك جديد براي رستوران دچار خود مشغولي مي شويد، آيا در مورد همه ابعاد فكر كرده ايم؟ آيا مردم مي فهمند؟ آيا پيام و داستاني كه از آن بسيار پرشور هستيم، با هم روبرو مي شويم؟ اما بيشتر از همه آيا آنها غذاي ما را دوست دارند و روز به روز ، روز به روز بر مي گردند. ويا چگونه برند موفق خود را بسازيم؟

يك برند شخصي بايد:

•    قادر به اقناع مخاطب باشد

•    اصالت داشته باشد

•    پايدار باشد

•    و شناخته شده و مقبول باشد (اصل مشهور مقبول شدن)

نمونه هايي از برند هاي دنيا

اين صداي خاص از موتور سيكلت هارلي ديويدسون يا بسته بندي كاملاً طراحي شده اي كه داراي محصولات اپل است ،يا عطر بي نظير فروشگاه لباس هاليستر. و سپس هنگامي كه،در نهايت، محصول خريداري شده و خدمات به دست آمده بارها مطابق انتظارات برانگيخته شده توسط آن ويژگي هاي احساسي باشد،كار جادوگران تكميل مي شود.

مشتريان ما مهمترين وظيفه ما

ايجاد يك برند در تجارت رستوران ها يك چيز پيچيده است. اين عناصر زيادي را در خود جاي داده است ،سرويس غذا ،محيط و فضاي داخلي ، اما مهمتر از همه مشتريان فست فود. اين همان چيزي است كه شما مي بينيد در دنياي ما واقعاً افرادي هستند كه مارك تجاري را تشكيل مي دهند. نحوه تعامل آنها با ميهمانان ما ،ديدن آنها،گفتگو با آنها ،خدمت به آنها، به ياد آوردن نام و غذاهاي مورد علاقه آنها. بعضي اوقات حتي روزهاي تولد آنها را به ياد داشته باشيد و آنها را به كيك غافلگيرانه تبديل كنيد!

 

افتتاح موفقيت آميز – فقط آغاز شروع

افتتاح اولين رستوران Fazer Food & Co در نوردستان در گوتنبرگ از بسياري جهات موفقيت آميز بود. به نظر مي رسد زيبا ، مواد غذايي بسيار جذاب است و كاركنان ما هرگز مورد استقبال و سرويس دهي قرار نگرفته اند. ميهمانان ما توجه و ابراز قدرداني كردند؛ “اين از قبل بهبود يافته است” ، “ناگهان احساس مي شود رستوران واقعي است” و “من فقط همه گزينه هاي سبز موجود در فهرست را دوست دارم”.

اما باز كردن چيز جديد آسان است،نگه داشتن هيجان سخت تر است. اكنون،كار واقعي در ساختن يك برند شروع مي شود. روزمره بايد بهتر از روز قبل باشد تا مطمئن شويم كه ميهمانان ما باز خواهند گشت. مثل هر روز پرتاب جديدي است. هر جزئيات جزئي بايد كامل باشد ،محيط ، غذا و خدمات. هر چيزي كه يك مارك ايجاد مي كند.

 محافظت از برند رستوران و فست فود

اينكه اغلب رستوران و كترينگ ها از نام تجاري خود به عنوان برند خودشان استفاده مي كنند موضوعي عادي و طبيعي است ولي اگر نتوانند از اين برند و علامت تجاري خود محافظت كنند به سادگي اعتبار انها به سرقت خواهد رفت و وقتي موفقيت نسبي را به دست بياورند ديگران به منظور استفاده از جايگاه و نام و شهرت او از برند تجاري او استفاده خواهند كرد مگر اين كه برند خودشان را به ثبت رسانده باشند.

موضوعي كه البته در ايران چندان مورد توجه قرار نمي گيرد و اغلب فكر مي كنند ثبت برند نيازي اساسي نيست. در همه جاي دنيا رستوران ها اقدام به طراحي برند هاي منحصر به فرد خودشان مي كنند؛، آنها را به ثبت مي رسانند و بر روي آنها سرمايه گذاري مي كنند. انها به خوبي ارزش برند را درك كرده اند و مي دانند كه نه تنها با استفاده از برند مي توانند خدمات و نوع غذاي خود را با ديگران تمايز بدهند بلكه برند مي تواند براي انها شرايط فروش و اعتبار بيشتر را به همراه داشته باشد.

مزاياي ثبت برند رستوران

خود رستوران دارها بايد براي اينكه مجاز به فعاليت باشند از سازمان غذا و دارو مجوز ديفات نموده و مرتبا توسط اداره بهداشت بازرسي شوند. اما الزامي به ثبت برند ندارند. در واقع ثبت برند به دليل مزيت هاي فراوان ان براي  رستوران ها توصيه مي شود و قطعا بايد به ثبت برسد تا تنها منحصر به خود رستوران باشد.جهت كسب اطلاعات بيشتر در زمينه راه اندازي رستوران با ما تماس بگيريد

 

امتیاز:
بازدید: 81
برچسب:
:
[ 1398/10/7  ] [ ۰۷ ] [ surmysuu ] [ ]

پيش نيازهاي راه اندازي رستوران : تمام مشاغل براي خود داراي استانداردها و پيش نيازهايي مي باشند، بالطبع راه اندازي رستوران نيز بنا بر نوع كاربري خود ،مانند كاربري رستوران بين المللي،يارستوران ايراني ياكافه رستوران نيازمند پيش نياز راه اندازي رستوران مي باشد. در ادامه با ما همراه باشيد تا بيشتر آشنا شويد.

پيش نيازهاي راه اندازي رستوران

ابتدا بايد پلان تفكيكي هر ملك مشخص شود،يعني فضاي آشپزخانه صنعتي  و پخت و پز از فضاي نشيمن ميهمان جدا شود و امور مربوطه انجام پذيرد ،زيرا كه بسياري از رستوران ها با رعايت نكردن اين موضوع دچار مشكلاتي مي شوند .

پيش نيازهاي راه اندازي رستوران

پيش نيازهاي راه اندازي رستوران

مشخص شدن پلان تفكيكي رستوران

مثلا با عايق نكردن آشپزخانه و ايزوله نكردن آن سر و صداي آشپزخانه و فضاي توليدي محصولات اوليه غذايي به سالن منتقل مي گردد و اين موضوع قطعا در سطح رضايتمندي ميهمان تاثيري بسزا خواهد داشت،پس از اين كه پلان تفكيكي رستوران مشخص شد،بايد استانداردهاي هر قسمت و همين طور پيش نيازهاي آنها مشخص شود.

يكي از استانداردهاي آشپزخانه براي مديررستوران  اين است كه ديوار آشپزخانه بايد تا زير سقف از سنگ يا سراميك مقاوم پوشيده باشد و استانداردهاي ديگر كه با داشتن يك مشاور خوب در اين زمينه مي توانيد اطلاع پيدا نماييد.

نزديكترين مكان در سالن نسبت به ساير قسمتها

پيش نيازهاي،راه اندازي رستوران : از جمله استانداردهاي سالن و فضاي نشيمن ميهمان نيز ميتوان به فضاي پنتري، اشاره نمود كه در نزديكترين مكان در سالن نسبت به ساير قسمتها قرار مي گيرد.

 فضاي پنتري در رستوران

پنتري مكاني براي نگهداري وسايل و ملزومات سالن همچون روميزي ها،ليوان هاي تميز و پوليش شده قاشق، كارد و چنگالهاي پوليش شده و ساير اقلام مورد نياز سالن.

پيش نيازهاي راه اندازي رستوران

پيش نيازهاي راه اندازي رستوران

رايج ترين هزينه هاي راه اندازي رستوران كدام اند؟

  • تأمين امنيت قرارداد اجاره و هزينه هاي قانوني
  •  گواهي بهداشت و ايمني
  • بيمه
  •  تعمير و آماده سازي مكان رستوران
  • تجهيزات آشپزخانه
  • استخدام كاركنان و لباس
  • مبلمان،دكور و تبليغات
  •  تأمين موجودي اوليه مواد غذايي
  •  راه اندازي بخش بازاريابي

پيش بيني چشم انداز يك ساله

بايد توجه داشته باشيد كه براي راه اندازي رستوران بايد سرمايه شما به گونه اي باشد كه علاوه بر هزينه هاي اوليه  سرمايه در گردش لازم براي حداقل ۶ الي ۹ ماه را در ابتداي كار داشته باشيد . بعد از راه اندازي رستوران سرعت بالا رفتن مخارج و مدت زماني كه طول مي كشد تا يك رستوران جديد پا بگيرد و به طور منظم مشتري داشته باشد شما را شوكه خواهد كرد .

بسياري از رستوران ها در ابتداي راه اندازي بعد از شور و هيجان اوليه با يك سراشيبي عمده در كسب و كار مواجه مي گردند .در اين زمان حضور سرمايه نقش اساسي و مهمي را ايفا مي كند.شما نياز داريد يك گپ زماني چند ماهه تا يك ساله را پشت سر بگذاريد تا مشخص شود كه آيا رستورانتان واقعاً مي گيرد يا خير و لازم است سرمايه لازم جهت تأمين هزينه هاي جاري از جمله اجاره ملك، حقوق كاركنان، بيمه، تهيه مواد غذايي و غيره را براي اين مدت زمان در آغاز كار داشته باشيد.

طراحي و دكوراسيون در راه اندازي رستوران

پيش نيازهاي راه اندازي رستوران : يكي از كليدي ترين و مهم ترين نكات حايز اهميت اين است كه در قدم اول به جذب ميهمان و در قدم هاي بعدي به آسايش و رفاه ميهمان بسيار كمك مي نمايد .

با وجود اين حجم وسيع رستوران بخصوص در شهرهاي بزرگ و با سطح رقابت پيش آمده بين رستورانها اين نكته بسيار مهم است كه ميهمان نه تنها به دنبال كيفيت هستند،بلكه بدنبال مرغوبيت  نيز مي باشد.

در انتخاب نوع طراحي و دكوراسيون نبايد به شكلي فضاسازي شود كه ميهمان با چند بار آمدن به اين رستوران ، فضا برايش تكراري شود.

 

پروپزال راه اندازي رستوران

  بازديد از پروژه،عكس برداري، فيلمبرداري و متراژ برداري جهت تهيه نقشه هاي اوليه و پلان طراحي جهت ايجاد پيش نيازها، ظرفيت هاي مناسب و مطابق با پروژه.

 تفكيك طراحي

 تفكيك طراحي قسمتهاي مختلف همچون فضاي بيروني، آشپزخانه، سالن، لابي و رسپشن، انبار و سردخانه ها، بخش لاندري، لاكر وو شروع بكار پروژه هاي اجرايي.

ايجاد پيش  نيازهاي لازم

 ايجاد پيش  نيازهاي لازم  در  قسمت هاي  مختلف  پروژه همچون آب، برق  تك  فاز و  سه  فاز ،گاز ، تلفن، سيستم تخليه و  فاضلاب،سيستم سانتريفيوژ و تهويه،سيستم هاي  گرمايشي  و  سرمايشي ،اتصالات  كابلهاي  شبكه و اينترنت  و

نام  گذاري  مجموعه

نام  گذاري  مجموعه  و  طراحي  لوگو، ايجاد  صفحات اجتماعي  و ايجاد شبكه هاي  بازاريابي  و فروش  جهت  بالا بردن  ظرفيت هاي  فروش  پس  از  زمان  افتتاحيه.

طراحي منو هاي غذايي

 طراحي منو هاي غذايي ، نوشيدني  و  دسرها  با ارائه رسيپي  كارد و  كاست كنترل  و با  در نظر گرفتن  تناسب  قيمت منطقه اي  بهمراه  بالاترين  سطح  كيفي  غذاها ، نوشيدني ها  و ارائه  سرويس  دهي.

سفارش لوازم رستوران

پيش نيازهاي راه اندازي رستوران :  سفارش و تامين  خريد  مبلمان ، ظروف  و  كليه  وسايل مربوط  به  بخش  پذيرايي  و  سرويس  دهي  و  چيدمان  اين وسايل  بر  اساس  نقشه هاي  از  پيش  طراحي  شده .سفارش  پك ها  و  ظروف  يكبار  مصرف  و  بيرون بر حسب  منو  با  لوگو  مجموعه.

خريد  تجهيزات

  تامين  خريد  تجهيزات  و  ادوات  آشپزخانه و قسمتهاي غذا و نوشيدني و تجهيز  اين  قسمتها  بر  اساس  پلان  اوليه.

گزينش  پرسنل

 گزينش  پرسنل  قسمتهاي  مختلف  و  تاييد  صلاحيت  اين پرسنل  و  انجام  مقدمات  اداري  همچون  استعلام  سوء  پيشينه ، عدم  اعتياد ،اخذ  كارت  بهداشت  و  بهداشت  اصناف  وتنظيم  قراردادهاي  شغلي  و  منابع  انساني.

 آموزش

 آموزش  استاندارد بهداشتي ،حرفه اي  و كليه  موارد مربوط  به  منوهاي  غذايي  و  نوشيدني  اعم  از  گارنيشهاي غذاها  و  نوشيدني ها  و اصول  پذيرايي و ميزباني .

ليست مواد  اوليه  غذايي

ارائه  ليست  تمامي  مواد  اوليه  غذايي  همچون  مواد پروتئيني ، اقلام  خشك و شوينده ها  و  …  بهمراه  منابع تامين  خريد  با  قيمت  مناسب  و  كيفيت  عالي.

مرحله  پخت  آزمايشي  جهت  آموزشهاي نهايي و تاييد كنترل  نهايي  طعم و كيفيت  محصولات.

افتتاحيه

 برگزاري  افتتاحيه  مجموعه  در بالاترين سطح  كيفي.

آموزش هاي  تكميلي

پيش نيازهاي راه اندازي رستوران : آموزش هاي  تكميلي ضمن  كار و  نظارت  بر  تداوم  كيفيت واستانداردهاي ازپيش تعيين  شده و پشتيباني  مستمر.

امتیاز:
بازدید: 108
برچسب:
:
[ 1398/5/13  ] [ ۱۸ ] [ surmysuu ] [ ]

تجهيزات فست فود را بهتر بشناسيم: اگر شما نيز صاحب فست فود هستيد، يا مي خواهيد براي راه اندازي فست فود اقدام كنيد، حتما مي دانيد كه هر فست فود و رستوراني نياز به تجهيزات به خصوص دارد. براي داشتن يك آشپزخانه ي صنعتي احتياج به تجهيزات آشپزخانه صنعتي داريد. براي خريد لوازم فست فود بهتر است، در ابتدا برخي از اين تجهيزات را بشناسيد. در ادامه ي اين مطلب به بررسي و معرفي برخي از تجهيزات فست فود مي پردازيم. با ما همراه باشيد.

تجهيزات مورد نياز فست فود

  • كابينت آب چكان
  • دستگاه همبرگر زن صنعتي
  • دستگاه يخ ساز صنعتي
  • يخچال صنعتي
  • دستگاه سرخ كن تحت فشار
  • ميز بردينگITM
  • اسلايسر مواد غذايي
  • ميكسر و همزن برقي

كابينت آب چكان

يكي از مهم ترين تجهيزات رستوران و فست فود كابينت آب چكان صنعتي است كه در بخش شستشوي ظروف قرار دارد. استفاده از اين وسيله به اين جهت است كه ظروف تازه شسته شده براي خشك شدن و يده شدن در كابينت بر روي آب چكان قرار گيرد.

كابينت آب چكان به ديوار متصل مي شود و فضاي بسيار كمي را در آشپزخانه اشغال مي كند. با توجه به اندازه و ابعاد اين وسيله قيمت آن برآورد مي شود.

مشخصات فني كابينت آب چكان

  • تمام استيل ( ورق استيل خشدار روكش دار به ضخامت ۰/۸ ميلي متر ).
  • قسمت بالاي سبد آبچكان داراي درب ريلي.
  • سبد آبچكان براساس درخواست مشتري ( تمام استيل ، آبكاري استيل و روكش pvc ) قابل توليد مي باشد.
  • ابعاد استاندارد شامل : ۶۰*۳۰*۸۰ ، ۶۰*۳۰*۱۰۰ ، ۶۰*۳۰*۱۲۰ ، ۶۰*۳۰*۱۵۰.
  • قابل توليد در ابعاد استاندارد و سفارشي.

دستگاه همبرگر زن صنعتي

تجهيزات فست فود را بهتر بشناسيم

همبرگر يكي از مهم ترين غذا ها در فست فود است كه تمامي فست فود ها اين غذاي خوشمزه را سرو مي كنند. براي درست كردن همبرگر احتياج به دستگاه مخصوص داريم. دستگاه همبرگر زن دستگاهي است كه جهت فرم دادن و تهيه همبرگز در تمامي فست فود ها استفاده مي شود كه اين دستگاه جزء تجهيزات ضروري در يك فست فود شناخته شده است.

انواع دستگاه همبرگر زن صنعتي

اين دستگاه انواع مختلفي نظير همبرگر زن دستي, همبرگر زن نيمه اتوماتيك و همبرگر زن تمام اتوماتيك دارد.

دستگاه يخ ساز صنعتي

اكثر رستوران ها, كافي شاپ ها و فست فود هايي كه به مشتريان خود اهميت زيادي مي دهند، از دستگاه يخ ساز استفاده مي كنند. خوردن نوشيدني همراه با يخ لذت بخش تر است و به نظر مي رسد همراه با كيفيت مناسب غذا لحظات خوب و ماندگار تري را در ذهن مشتري حك خواهد كرد. اين امر علاوه بر آن كه مي تواند رضايت كامل مشتري را جلب نمايد، نوعي تبليغ نيز به حساب مي آيد. اين دستگاه با توجه به حجم مورد نيازتان در ظرفيت هاي متفاوت توليد مي شود.دستگاه يخ ساز صنعتي قابليت توليد يخ به صورت پودري و يخ قالبي در وزن ها و ابعاد مختلف را دارد.

يخچال صنعتي

تجهيزات فست فود را بهتر بشناسيم

در فست فود ها براي نگهداري مواد غذايي، سالاد، نوشابه و انواع نوشيدني هاي ديگر از يخچال ايستاده صنعتي استفاده مي كنند. يخچال صنعتي نيز با توجه به احتياج مشتري در ابعاد مختلف و به شكل هاي درب شيشه اي و درب استيل توليد و عرضه مي شود.

مشخصات فني يخچال صنعتي

  • تمام استيل
  • عايق شده بهصورت فوم تزريق جهت ايجاد برودت بهتر
  • تغيير تعداد درب ها با توجه به نياز مشتري (يك درب ، دو درب و … )توليد در ابعاد استاندارد ۷۰ ، ۱۵۰ و ۱۹۰ سانت و به صورت سفارشي بر اساس نياز مشتري.

دستگاه سرخ كن تحت فشار

دستگاه سرخ كن هني پني براي پخت مرغ كنتاكي به كار مي رود  و تماما از جنس استيل است و با گاز كار مي نمايد

اين دستگاه داراي فيلتر روغن داخلي بوده كه براي  تصفيه روغن بعد از پخت استفاده مي شود  و داراي صفحه كنترل كامپيوتري بر روي دستگاه است

ويژگي هاي Brooster 1800

  • مشعل توزيع حرارت فوق العاده
  • پخت كامل تكه هاي مرغ به طور دورا ني
  • سيستم الكترونيكي بي نظير
  •  باز و بسته شدن آسان درب دستگاه
  • فيلترنمودن آسان روغن
  • تنظيم زمان پخت به طور اتوماتيك.
  • پمپ قدرتمند
  • سيستم قفل درب
  • داراي برنامه ريزي تمام ديجيتال براي انواع مواد غذايي در دو نوع گازي و برقي
  • از ساير ويژگي هاي آن مي توان به وجود لوازم يدكي كافي و تعمير كاران خبره براي آن نام برد.

ميز بردينگITM

تجهيزات فست فود را بهتر بشناسيم

يكي از تجهيزات آماده سازي فست فودها و اغذيه فروشي ها است. از اين دستگاه براي اماده سازي غذاهاي سوخاري استفاده مي شود.

دستگاه بردينگ ITM داراي الك اتوماتيك مي باشد كه آرد هاي ضايعاتي را الك نموده و باعث مصرف بهينه آرد سوخاري مي شود.

براي تهيه سوخاري فست فود كه به آن پودر زن مي گويبم،اين دستگاه در دو نوع دستي و اتوماتيك توليد مي شود.

اسلايسر مواد غذايي

تجهيزات فست فود را بهتر بشناسيم

  • تيغه هاي بسيار محكم و برنده
  • جنس بدنه از آلومنيوم مي باشد

به وسيله اسلايسرمواد غذايي مي توانيد هر نوع محصولي را براي ستفاده در آشپزخانه هاي صنعتي و يا خط توليد چيپس ميوه به صورت حلقه اي(ورقه ورقه) , حبه اي و خلال و … در بياوريد.
تيغه هاي اسلايسر بسيار برنده و از جنس سخت و محكم مي باشد. شما مي توانيد با خيالي آسوده از دستگاه هاي اسلايسر هاي صنعتي فست فود شاپ استفاده نموده و از خدمات ما بهره مند گرديد.

ميكسر و همزن برقي

تجهيزات فست فود را بهتر بشناسيم

  • مدل: WSB 2 W
  • مصرف برق: ۳٫۴A , 220V
  • ابعاد: ۱۳x14x78cm

دستگاه ميكسر و هم زن برقي در رستوران و كافي شاپ ها كاربرد زيادي دارد هم زن برقي سرعت عمل را در تهيه مواد غذايي بيشتر مي نمايد و كيفيت در كار را بالا برده و زمان تهيه مواد را كاهش مي دهد.

قطعات اين دستگاه به راحتي از هم جدا شده و قابل شست و شو مي باشد.

خريد تجهيزات و لوازم فست فود براي راه اندازي فست فود

تجهيزات فست فود را بهتر بشناسيم

بعد از مشاوره با تيم حرفه اي و تهيه مكان فست فود، خريد تجهيزات يكي از عوامل تعيين كننده در موفقيت فست فود است. تجهيزات فست فود داراي انواع مختلفي هستن كه شما بايد بسته به مكان و منوي خود آن ها را خريداري كنيد. خريد تجهيزات فست فود درجه يك و با قيمت معقولانه مي تواند ضامن سود و پيشرفت شما باشد. به ياد داشته باشيد خريد تجهيزات نامرغوب از كيفيت غذاي شما مي كاهد و در اين صورت مشتري هاي خود را از دست مي دهيد.

هزينه خريد لوازم فست فود و راه اندازي فست فود

هزينه هاي راه اندازي فست فود معمولا شامل، در نظر گرفتن مبلغي براي اجاره يا خريد مكان، خريد تجهيزات فست فود، تهيه منو، اجراي دكوراسيون و استخدام پرسنل مي شود. كه موارد اخير را مي توان جز هزينه هاي جاري فست فود دانست. عمده سرمايه شما صرف تهيه مكان مي شود. در بقيه موارد معمولا قيمت ها در تمام كشور يكي مي باشد. براي اطلاع از قيمت هاي تجهيزات فست فود به صفحه تماس با ما مراجعه كنيد.

خلاقيت و ايده هاي نوين رمز موفقيت فست فودها

بهتر است بدانيد بزرگترين فست فود هاي جهان مانند مك دونالد و ساب وي از فضا هايي كوچك براي كسب و كار خود شروع كردند. سپس با ايده هايي جديد و نوين موفق شدند، شغل خود را گسترش دهند و به برند هايي معتبر در صنايع فست فود تبديل شوند. پس تقليد كردن از ديگران را كنار بگذاريد و خود در پي يافتن راهي مناسب براي رونق فست فود خود باشيد.

تجهيزات فست فود را بهتر بشناسيم

امتیاز:
بازدید: 112
برچسب:
:
[ 1398/5/8  ] [ ۰۹ ] [ surmysuu ] [ ]

ارزيابي مداوم شيوه‌‌ي انجام كارها، بخش مهمي از اداره‌ي هر كسب‌وكار موفق است. مالكان رستوران‌ها دائما به فكر راه‌هايي هستند تا با بهبود فرايندها، موجب افزايش فروش رستوران و نيز افزايش بهره‌وري شوند. عوامل زيادي در افزايش فروش رستوران تأثيرگذارند كه بايد آنها را در نظر بگيريد. خوشبختانه بسياري از اصول پايه‌اي در بين انواع اماكن غذاخوري مشابه هستند. با استفاده از تكنيك‌هاي بالا، به‌زودي در مسير موفقيت قرار خواهيد گرفت و شاهد افزايش فروش رستوران خود خواهيد بود.

در اين مطلب قصد داريم تا شما را با راهكارهاي جديدي كه ممكن است شما را در افزايش فروش كمك كند آشنا كنيم. اكثر روش هايي كه در مورد افزايش مشتري وجود دارد را معمولا مديران رستوران ها مي شناسند بنابراين بهتر است از روش هاي نوين تري در مورد فروش بيشتر كمك بگيريد. به طور مثال استفاده از فضاي مجازي براي فروش و تبليغات كه در ادامه به ان خواهيم پرداخت

تبليغات و اطلاع رساني منوها در فضاي مجازي

ايده هاي تبليغاتي براي افزايش فروش رستوران

ايده هاي تبليغاتي براي افزايش فروش رستوران

مهم نيست كه براي وب‌سايت كسب‌وكارتان چقدر زمان بگذاريد، اگر وب‌سايت‌تان را براي موبايل‌ها و تبلت‌ها بهينه‌سازي نكنيد، بيشترِ مشتريان‌تان را از دست مي‌دهيد. با سرمايه‌گذاري در وب‌سايتي كه به‌خوبي در تبلت، موبايل و كامپيوتر بهينه‌سازي شده است، بيشترين منفعت را از تكنولوژي ببريد. سعي كنيد براي رستورانتان در رسانه‌هاي اجتماعي حساب‌‌ كاربري ايجاد كنيد و در آنها فعال باشيد. اگر زمان نداريد تا بر پيام‌هايي كه از طريق اين شبكه‌هاي اجتماعي براي‌تان ارسال مي‌شود نظارت كنيد، اين كار را به افراد ديگري بسپاريد.

مزيت ديگر داشتن حساب كاربريِ حرفه‌اي در رسانه‌هاي اجتماعي اين است كه مي‌توانيد درباره‌ي مراسم‌ها و جشن‌هايي كه برگزار مي‌كنيد، اطلاع‌رساني كنيد. همچنين از اين طريق مي‌توانيد خبر تعطيلي ناگهاني رستوران را به اطلاع مشتريان‌تان برسانيد. اين كار راهي ايده‌آل براي برقراري ارتباط با مردم است. به‌طوركلي، مي‌توانيد از رسانه‌هاي اجتماعي به‌عنوان ابزاري براي اجراي استراتژي‌هاي حفظ مشتري كه در بالا به آنها اشاره شد، استفاده كنيد.

تبليغات در بيرون

يكي از راه هاي نوآور و خلاق تبليغات در خارج از محيط رستوران شما مي باشد. مخصوصا اگر ذهني خلاق داشته باشيد طبق محيط و عبور و مرور مردم تبليغات خود را پيش ببريد اين راه ها عبارتند از:

  • صندلي هاي اتوبوس

  • ماشين ها و ساختمان ها

  • نوشتن روي ديوارها اما به شكل گرافيكي

  •  تبليغات در فضاي باز خيابان ها

  • ديوارها

  • تلويزيون ديجيتال تاكسي ها

با خلاقيت از اين ابزار براي تبليغات خود استفاده كنيد و به ياد داشته باشيد اين ابزار تاثيرات فراواني دارند.

ايده هاي تبليغاتي براي افزايش فروش رستوران

ايده هاي تبليغاتي براي افزايش فروش رستوران

با روي باز از مشتريان خود استقبال كنيد

مشترياني كه با روي گشاده پرسنل يك رستورتن روبرو مي شوند ، معمولا به مشتريان دائمي تبديل مي شوند. اگر شما حين ورود و خروج مشتريان خود را همراهي كنيد قطعا وفاداري آن مشتري به رستوران خود را تضمين نموده ايد.

دكوراسيون داخلي خود را تغيير دهيد

بعضي از محل‌هاي غذاخوري صرفا به‌گونه‌اي چيده شده‌اند كه مردم بخواهند بيشتر بمانند. هنگام خريد و چيدمان مبلمان‌تان مي‌توانيد از ترفندهايي استفاده كنيد كه مشتريان سريع‌تر ميز خود را ترك كنند. به‌علاوه، مي‌توانيد ميز و صندلي‌هاي كوچك تهيه كنيد تا از فضاي موجود نهايت استفاده را ببريد و بتوانيد در هر نوبت، از مشتريان بيشتري پذيرايي كنيد.

به مشتريان غذاي سرآشپز  يا غذاي روز را پيشنهاد دهيد

در منوي خود حتما يكغذا و دسر را تحت عنوان ويژه روز يا پيشنهاد سرآشپز قرار دهيد. اين نوع از غذا ها بيشتر مورد استقبال واقع مي شوند و نسبت به ساير غذا ها گرانتر هستند.وقتي همه غذاي اصلي‌شان را خوردند، پيشنهاد بدهيد كه مي‌توانند يك دسر يا نوشيدني را امتحان كنند. مجددا، نام بردن از چند گزينه‌ي دسر شايد مشتريان‌تان را اغوا كند كه سفارش بدهند.شانس بيش‌فروشي به مشتريان جديد بيشتر است، چون اين افراد مشتاقند كه آگاهي بيشتري درمورد غذاهاي رستوران‌تان داشته باشند. همچنين احتمالا آنها نسبت به كسي كه دفعات زيادي در رستوران‌تان غذا خورده است، بيشتر علاقه‌مند هستند تا پيشنهادهاي پيشخدمت را امتحان كنند.

ايده هاي تبليغاتي براي افزايش فروش رستوران

ايده هاي تبليغاتي براي افزايش فروش رستوران

آموزش تكنيك‌هاي بيش‌فروشي به كاركنان

يك پيشخدمت ماهر قادر است مكالمه‌‌ي ساده و مؤثري با مشتريان ترتيب بدهد و موجب افزايش فروش رستوران شود. بيش‌فروشيِ مؤثر، درنهايت باعث كنترل مشتري بر تصميمش مي‌شود و احساس نمي‌كند كه براي خريد بيشتر، تحت فشار قرار گرفته است. اين كار موجب اغوا شدن مشتري براي سفارش بيشتر مي‌شود.

براي مشتريان ثابت خود كارت عضويت صادر كنيد

يكي از رايج‌ترين‌ كارهايي كه در اين زمينه مي‌توانيد انجام بدهيد، اين است كه يك كارت عضويت براي مشتريان‌تان تهيه كنيد و دفعاتي را كه مشتري به رستوران‌تان مي‌آيد، ثبت كنيد. زماني كه تعداد مراجعه‌هاي مشتري به حد مشخصي رسيد، به انتخاب خودتان او را از يك غذاي رايگان بهره‌مند كنيد. ارائه‌ي نوشيدني‌ها و دسرهاي رايگان هم انتخاب‌هاي خوبي هستند، چون از غذاهاي اصلي ارزان‌ترند و در عين حال مشتريان احساس مي‌كنند مورد احترام قرار گرفته‌اند. مي‌توانيد كارتي طراحي كنيد كه سفارش‌ها را ثبت كند يا كارتي تهيه كنيد و به‌ازاي هربار حضور مشتري، يك سوراخ بر رويش پانچ كنيد.

ايده هاي تبليغاتي براي افزايش فروش رستوران

ايده هاي تبليغاتي براي افزايش فروش رستوران

برنامه اي ويژه براي مشتريان جديد خود تدارك ببينيد

اين كار معمولا شامل ارائه‌ي كوپن‌هاي تخفيف است تا مشتريان تشويق شوند باز هم به رستوران شما برگردند. يا مي‌توانيد به مشتريان جديدتان همراه با غذايشان، يك پيش‌غذا، دسر يا نوشيدني رايگان بدهيد. اين كارِ فوق‌العاده، نشان مي‌دهد كه چقدر به مشتريان‌تان اهميت مي‌دهيد و همچنين با استفاده از اين روش مي‌توانيد كسب‌وكارتان را از رقبا جلو بيندازيد.

اجراي زنده موسيقي در رستوران

بسياري از رستوران ها گروه هاي موسيقي محلي را براي اجراهاي زنده مي آورند تا فضايي را ايجاد كنند. مي توانيد مشتري هاي خود را نيز در اين برنامه شركت دهيد به صورتي كه از آنها بخواهيد كه گروه هاي موسيقي را روي صفحات و شبكه هاي اجتماعي تان پيشنهاد كنند يا به آنها امتياز دهند. فراهم كردن سرگرمي و زنده كردن فضا و محيط رستوران باعث مي شود كه مشتري ها براي ماندن ترغيب شوند.

ارائه غذا در دو حجم مختلف

به اين استراتژي “براكت” مي گويند، مشتري با ديدن حجم غذا فكر مي كند چون حجم آن بزرگ است حتما قيمت آن هم زياد است و فكر مي كند اگر غذاهايي با حجم كوچكتر انتخاب كند حتما قيمت آن ها هم كمتر است، و مشتري در دام اين حقه مي افتد،  منو پر از غذاهايي ست كه حجم كمتر و قيمت كمتري دارند پس از آن ها سفارش مي دهد.

قيمت برخي از غذا ها را افزايش دهيد تا مشتريان متوجه غذاهاي كم هزينه تر شوند

بسياري از رستوران ها قيمت هاي بعضي غذاها را بالا مي برند تا مشتري غذاهاي ارزان تر را سفارش دهد اين نوع غذاها شيوه درست كردن و چيدمان آن از قبل توسط مسئولين برنامه ريزي مي شود، در بريتانيا يك رستوران با اين روش توانسته مشتريان زيادي جذب كند، با قرار دادن غذاهاي ارزان در منوي غذا مي توانيد از خروج مشترياني كه اوضاع مالي آن ها خوب نيست از رستوران خود جلوگيري كنيد.

تحويل رايگان غذا

تحويل رايگان و سريع غذا مي تواند يكي از دلايل قوي مشتريان غير حضوري براي انتخاب شما باشد. سعي كنيد غذا ها را با كيفيت بالا و سريع به محل مورد نظر مشتري حمل كنيد. براي تسويه حساب سعي كنيد كارتخوان هاي سيار به همراه داشته باشيد و اين نكته را در تبليغات خود هم منعكس كنيد تا مشتري حتي زماني كه پول نقد در اختيار ندارد بتواند به راحتي از شما خريد كند.

ايده هاي تبليغاتي براي افزايش فروش رستوران

ايده هاي تبليغاتي براي افزايش فروش رستوران

جشنواره غذا برگزار كنيد

مي توانيد هر از چند گاهي يك شب را به پخت يك سري غذا هاي خاص اختصاص دهيد و مشتريان را براي آن جشنواره دعوت كنيد. مثلا مي توانيد يك بار جشنواره غذاهاي جنوبي يا شمالي يا غذاهاي ايتاليايي ، مكزيكي ، هندي و اين چنيني برگزار كنيد. علي الخصوص اگر مشتريان شما جوان هستند ، به شدت مي توانيد از اين فرصت استفاده كنيد. اين رويداد باعث ايجاد يك ويژگي خاص براي رستوران شما مي شود ، مشتريان شما مي توانند هر چند وقت يكبار شاهد جشنواره هايي باشند كه باعث مي شود غذاهاي جديدي در رستوران شما سرو شود. حتي مي توانيد در پايان از مشتريان در مورد بهترين غذا سوال كنيد و پخت غذاي انتخاب شده را بعد از جشنواره هم ادامه دهيد.

بهره گيري از مشاوران برتر راه اندازي فست فود و رستوران

شما براي اينكه بتوانيد به رستوراني فوق العاده تبديل شويد ، بايد از يك تيم حرفه اي در راه اندازي رستوران و فست فود مشاوره بگيريد. يكي از اين مشاوران تيم راه انداز فست فود و رستوران فست فود ست است كه تجربه چندين ساله در مورد راه اندازي رستوران دارد. پيشنهاد ما به شما مشاوره و استفاده از تجربه اين تيم است.

امتیاز:
بازدید: 111
برچسب:
:
[ 1398/5/2  ] [ ۱۲ ] [ surmysuu ] [ ]

آيا خريد تجهيزات كاركرده فست فود مقرون به صرفه و توجيه پذير است؟زماني كه تصميم به باز كردن يك فست فود در يك شهر گرفته باشيد، حتما هزينه هاي ابتدايي براي شما سنگين به نظر آمده و پيشنهاد خريد تجهيزات كار كرده فست فود مي تواند فوق العاده وسوسه انگيز باشد. اما بايد ديد خريد تجهيزات فست فود كار كرده تا چه اندازه مي تواند عاقلانه و مقرون به صرفه باشد. به همين دليل در اينجا به مزايا و معايب خريد تجهيزات كاركرده فست فود مي پردازيم.

خريد تجهيزات كاركرده فست فود

زماني كه تصميم به راه اندازي فست فود در يك شهر گرفته باشيد، حتما هزينه هاي ابتدايي براي شما سنگين به نظر آمده و پيشنهاد خريد تجهيزات كار كرده فست فود مي تواند فوق العاده وسوسه انگيز باشد. اما بايد ديد خريد تجهيزات فست فود كار كرده تا چه اندازه مي تواند عاقلانه و مقرون به صرفه باشد.

مزاياي خريد تجهيزات كاركرده فست فود

از مزاياي خريد تجهيزات كاركرده فست فود مي توان به موارد زير اشاره كرد:

  • صرفه جويي در هزينه ها

اگر به جاي خريد تجهيزات فست فود نو به سراغ تجهيزات كار كرده برويد، طبيعتا تا حد زيادي در هزينه هايتان صرفه جويي مي شود.

  • عدم نياز به راه اندازي

برخي از تجهيزات رستوران يا فست فود و حتي تجهيزات كافي شاپ نياز به راه اندازي و نصب اوليه دارند. زماني كه به سراغ وسايل كاركرده مي رويد، اين مراحل در مورد آن ها انجام شده است و تنها كافي ست كه تجهيزات را به آشپزخانه ي فست فود خود آورده و پس از شستشو و انجام نظافت هاي مورد نياز، شروع به استفاده از آن ها نماييد.

  • دسترسي به برندهاي قديمي و باكيفيت

خريد تجهيزات كاركرده فست فود

خريد تجهيزات كاركرده فست فود

متاسفانه طي سال هاي اخير شاهد ورود برندهاي لوازم آشپزخانه صنعتي كه بعضا كيفيت هاي پاييني دارند، به بازار بوده ايم. اما در ميان تجهيزات كاركرده مي توان برندهاي قديمي تر و در عين حال پرقدرت تري را يافت كه مي توانند بارها و بارها طول عمر بيشتري نسبت به يك دستگاه نو و كارنكرده داشته باشند.

البته شما براي خريد دستگاه هاي مورد نياز آشپزخانه فست فود بايد حتما با يك مشاور مطمئن صحبت كرده و از راهنمايي هاي وي براي انتخاب برندهاي مطمئن و با كيفيت بالا بهره مند شويد، بهتر است از تيم هاي راه اندازي فست فود راهنمايي بگيريد. ما به شما گروه حرفه اي و با تجربه فست فود شاپ را پيشنهاد ميكنيم.

امتیاز:
بازدید: 91
برچسب:
:
[ 1398/5/2  ] [ ۰۶ ] [ surmysuu ] [ ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
قالب وبلاگ
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : 0
دیروز : 0
افراد آنلاین : 5
همه : 0
چت باکس
امکانات وب